UX & UI design pentru VR – Partea a doua Da o nota articolului

0
263
Vizionari
head_uxui_2

Acest articol este a doua parte dintr-o serie de articole care au ca scop experimentarea si design-ul de interfete pentru VR. Prima parte a acestui articol poate fi citită aici.

Pentru a incepe avem nevoie de cateva lucruri: Ochelari VR (merg si Google Cardboard), un smartphone compatibil si un program de editare grafica – Photoshop, Sketch, Figma, etc..

Pentru a crea aplicatia noastra VR, primul lucru pe care trebuie sa il facem este sa gasim cel putin o poza panoramica de 360° ce va reprezenta mediul aplicatiei.  Artboard-ul trebuie sa aiba 3600 × 1800px, in VR reprezentand 360° orizontal si 180° vertical. Pentru ca avem o suprafata destul de mare, elementele de UI trebuie amplasate in asa numita zona de interes.

Definim aceasta zona pentru a concentra atentia userului si a crea o navigare usoara in aplicatie. Zona de interes am reprezentat-o ca fiind o suprafata de 1200 × 600px, acoperind astfel campul vizual al oamenilor de ~93° plus o rotire a capului de 30°, rezultand un camp vizual de 120°.

FOV-Zone

Pentru a crea mediul aplicatiei noastre, avem nevoie de o imagine panoramica de 360° ca cea de mai jos. Imaginile de 360° au un unghi larg, cuprinzand in general, un cerc de 360° sau o vedere sferica (de aici este cunoscuta sub numele de 360).

Elephants.360O sa sar peste tot procesul de prototipare, schite, wireframes si voi trece direct la a va arata doar cat de simplu este sa creezi un layout VR si sa il testezi.

Acum ca am importat imaginea de fundal care va defini mediul aplicatiei noastre si am creat si zona de interes, urmeaza sa introducem elementele de UI.

Cam asa arata ce am facut eu:

Proces_ui_3d

Pentru a testa vizualul, avem nevoie sa il importam in GoPro VR Player si sa legam la pc sistemul VR, GoPro Vr Player ar trebui sa detecteze automat sistemul tau. In cazul in care aveti ochelari VR care functioneaza cu un smartphone, deschideti imaginea direct de pe telefon.

Sper ca v-am facut curiosi si am reusit sa va conving sa incercati si voi sa creati interfete pentru VR. Daca doriti sa aflati mai multe informatii din domeniul VR, nu ezitati sa va abonati la newsletter pentru a fi tinuti la curent cu ultimele postari de pe site.

Da o nota articolului