Realitatea Virtuala in educatie 5/5 (1)

0
464
Vizionari
header_vr_learning

Realitatea Virtuala in educatie este o oportunitate de a conecta elevii si profesorii intr-un mod nemaipomenit si semnificativ, oferind un nou mod de a invata.

Realitatea Virtuala  in educatie, poate permite invatarea experientiala prin simularea mediilor din lumea reala. Elevii isi pot testa abilitatile, isi pot inregistra munca si pot interactiona cu mentorii din cadrul VR.

Am vorbit cu Simon Quysner, CEO la VR Voyagers, pentru a afla mai multe detalii in legatura cu posibilitatile de invatare cu ajutorul Realitatii Virtuale. VR Voyagers ofera programe de after-school si continut educational in Bucuresti, adaptate la nevoile scolilor individuale, astfel incat copiii sa poata avea o experienta VR direct legata de stilul lor de a invata.

Simon
Simon

Immersiv: Buna Simon, poti sa ne spui cateva cuvinte despre tine?

Simon: Sunt profesor de scoala primara din Londra si am lucrat in scolile internationale din Bucuresti ca profesor pentru 4 din ultimii 5 ani, iar in acest an am  pus bazele VR Voyagers. Am fost interesat de VR de la mijlocul anilor 90, cand complexul de divertisment Trocadero din Londra a instalat pentru prima oara masinile Virtuality.

Predarea si VR-ul sunt lucrurile pe care le stiu, asa ca a venit cumva natural ca in cele din urma cariera mea sa se indrepte in aceasta directie. Nu este un drum usor si in prezent este destul de costisitor sa facem ceea ce facem, dar este un proiect fantastic si distractiv.

Este important sa mentionez ca accentul meu se pune pe tinerii cu varsta cuprinsa intre  8-16 ani. Continutul educativ pentru aceasta categorie de varsta prezinta anumite provocari, mai ales intr-o industrie in care recomandarile producatorilor sunt in general de 13+ ani. De asemenea, am tendinta de a gandi in ceea ce priveste modul in care Realitatea Virtuala poate fi livrata grupurilor relativ mari intr-un mediu scolar mai degraba, decat individual, intr-un cadru privat.

S-au inregistrat mari succese in educatia cu ajutorul Realitatii Virtuale pentru aptitudinile tehnice in invatamantul superior si ocuparea fortei de munca (militari, pompieri, mecanici, chirurgi etc.), dar eu nu le-am acoperit inca in cadrul VR Voyagers.

Immersiv: Care sunt beneficiile Realitatii Virtuale in educatie?

Simon: Beneficiul evident al invatarii in VR este acela ca este captivant si distractiv intr-un mod in care cele mai multe stiluri de predare traditionale nu reusesc . Realitatea Virtuala nu este recomandata  pentru invatarea de zi cu zi, ci ca introducere la un subiect sau pentru a consolida cunostintele deja dobandite.

Realitatea Virtuala devine astfel un instrument fantastic pentru ca motiveaza cursantii. Chiar si atunci cand vizioneaza un video VR / 360 cu interactiune mica sau deloc, elevii simt ca fac parte din experienta respectiva. Iar cand traiesti ceva, inveti ceva. In Realitatea Virtuala, puteti vedea, atinge si interactiona cu lucruri reale, abstracte si imposibile.

vr_learning

Immersiv: Exista trenduri in educatia cu ajutorul  Realitatii Virtuale?

Simon: In scolile primare, accentul principal a fost pus pe Google Expeditions livrat prin castile de tipul Cardboard. Chiar daca Google Expeditions  nu ofera in totalitate o experienta VR, lucrul minunat despre GE  este ca studentii nu sunt conectati direct la casti. Acest lucru inseamna ca studentii se pot concentra pe lectia oferita de un profesor si pot sa-si puna cu usurinta castile pentru a intreba  sau a raspunde la intrebari despre ceea ce au vazut.

Am constatat, totusi, ca asteptarile copiilor sunt atat de ridicate in ceea ce priveste tehnologia, incat videourile 360 sau continutul oferit cu ajutorul Cardboard, nu sunt de o calitate suficient de ridicata pentru a sustine interesul asa cum o fac experientele full VR.

Samsung VR prezinta oportunitati de imersiune mai mari, fiind in acelasi timp usor gestionabil un grup de 15-20 de copii. Dupa un an de utilizare a GE in salile de clasa, am decis să investim intr-un set de casti Gear VR. Am constatat ca existand o gama mult mai larga de subiecte si locatii acoperite prin Google Expeditions si continut educational mai diversificat pentru Gear VR, gradul de atractie si invatare au fost mai mari.

Dezavantajul GearVR este ca, in calitate de profesor, nu reusesti sa controlezi elevii in acelasi mod cum il faci cu GE si se bazeaza mult mai mult pe continut

Sunt proprietar de Vive si pot sa zic ca imi place Vive si astept cu nerabdare urmatoarea generatie de VR mobila /autonoma, astfel incat sa putem tine lectiile fara a fi legati de un pc. Utilizarea controlerelor ofera o experienta mai buna si deschide mai multe posibilitati de invatare. Ne-am aliat recent cu prietenii nostri de la GatewayVR pentru a oferi un program de invatare cu ajutorul Realitatii Virtuale pentru pana la 8 studenti. Puteti gasi mai multe informatii despre acest lucru la adresa https://www.vrstudio.ro/educatie/

Immersiv: Ne poti da exemple de cateva aplicatii de invatare cu ajutorul Realitatii Virtuale?

Simon: Aplicatiile mele favorite sunt pentru Vive in mare parte: Google Earth, TiltBrush, Titanic, Historium si Gravity Lab. Mai jos voi enumera cateva domenii educationale impreuna cu aplicatiile relevante pentru acele domenii.

Geografie: Google Expeditions ofera o multime de locatii, dar se bazeaza pe continut  360, nu pe VR real. Pe GearVR ne plac videoclipurile Nomads de la studiourile Felix & Paul. Chiar daca ofera continut 360, videourile de la Nomads reprezinta un alt nivel de calitate fata de continutul pentru Cardboard. Exista, de asemenea, Atlas Obscura VR – care fac un tur foarte bun despre Salina Turda si Minunile Lumii.

Stiinta: exista cateva aplicatii stiintifice minunate: Body VR, At the Fork (despre agricultura industriala), Body Anatomy VR, Labster CSI Forensics. Daca copiii vor sa invete despre spatiu, intotdeauna incepem cu Space Flight Missed si apoi le oferim un tur al Sistemului Solar utilizand Titans of Space, care este cu adevarat excelent pe toate, de la Cardboard la Vive.

Istorie: Apollo 11 VR este una dintre cele mai bune. Exista, de asemenea, o aplicatie realizata de un muzeu spaniol numita Live the Past si un tur al mormantului regelui Tutankhamon pentru copiii care studiaza Egiptul antic. Am avut, de asemenea, un mare succes folosind Imageen Tarraco VR, care va permite sa vedeti curse cu care de lupta si lupte intre gladiatori. Ca apoi sa puteti vedea cum arata aceleasi locuri, astazi.

Arta: Van Gogh’s Night Cafe, Sketchfab, Boulevard VR (galerii de arta High Def), Cirque de Soleil, Gaudi VR.

Da o nota articolului