Nvidia GeForce RTX 2070 si 2080: Reinventarea graficii computerizate 5/5 (1)

0
351
Vizionari
GeForce-RTX
Imagine preluata din video prezentare RTX.

Nvidia a anuntat ieri in timpul unui live-stream pe Twitch, noile placi grafice GeForce RTX 2070, RTX 2080 si RTX 2080 Ti.

Noile placi grafice din seria Geforce RTX 20, vor fi succesoarele GPU-urilor de varf ale modelelor Nvidia GeForce GTX 1070, GTX 1080 si GTX 1080 Ti.

Versiunile Founders Edition de la Nvidia vor costa 599$ pentru RTX 2070, 799$ pentru RTX 2080 si 1.199$ pentru RTX 2080 Ti, in timp ce preturile de retail pentru variantele standard, vor fi cu 100$ mai mici pentru RTX 2070 si RTX 2080, iar RTX 2080 Ti va fi cu 200$ mai ieftina.

RTX 2080 si RTX 2080 Ti vor fi livrate in jurul datei de 20 septembrie, iar data lansarii  RTX 2070, nu este cunoscuta inca. Pre-comenzile sunt disponibile in prezent pentru RTX 2080 si 2080 Ti.

Nvidia promite “pana la 6X performanta noilor placilor grafice fata de generatia anterioara” si real-time ray tracing. GeForce RTX 2070, 2080 si 2080 Ti vor fi primele placi grafice bazate pe arhitectura Turing, tehnologie anuntata la inceputul acestei luni la conferinta SIGGRAPH.

Printre producatorii care vor oferi noile GPU-uri, se numara: Asus, EVGA, Gigabyte, MSI, PNY si Zotac.

Nvidia declara ca RTX 2080 este proiectat pentru overclocking, iar RTX 2070 va oferi mai multa performanta (pentru ray-tracing) decat Titan XP. GeForce RTX 2080 Ti este dotata cu 1352MHz cu 4352 nuclee CUDA si 11GB de memorie RAM GDDR6, in timp ce RTX 2080 va avea 1515MHz cu 2944 nuclee CUDA si 8GB de memorie RAM GDDR6.

RTX 2070 va avea 1410MHz, cu 2304 nuclee CUDA si 8GB de memorie RAM GDDR6. Nvidia recomanda jucatorilor de pe PC sa aiba o sursa de alimentare de 650 W, deoarece RTX 2080 are un consum de pana la 215 de wati.

Tehnologia ray-tracing reprezinta o tehnica de redare care are ca rezultat reflectari de lumina in timp real si efecte cinematice.

Cativa producatori de jocuri au aparut, de asemenea, pe scena, pentru a arata cateva demo-uri cu jocurile care urmeaza sa se lanseze in urmatoarele 6 luni, jocuri ce folosesc tehnologia ray-tracing. EA DICE a aratat imagini noi ale Battlefield 5 cu reflectii bazate pe RTX; cei de la 4A au aratat iluminarea bazata pe RTX in Metro Exodus; si Eidos Montreal au aratat umbrele bazate pe RTX in Shadow of the Tomb Raider.

Nvidia promite ca si mai multe jocuri vor beneficia de suport pentru ray-tracing si a dezvaluit ca inca 21 de jocuri vor primi sprijin RTX in curand, inclusiv Hitman 2, We Happy Few, PUBG si Final Fantasy XV.

Nvidia spune ca GPU-urile GeForce RTX au caracteristici imbunatatite pentru cresterea performantelor aplicatiilor VR, inclusiv “Shading Variable Rate, Multi-View Rendering si VRWorks Audio.

Da o nota articolului