Top 5 avantaje pe care realitatea augmentata le poate oferi industriei auto 5/5 (3)

0
337
Vizionari
Realitatea augmentata in inudstria auto
Imaginea apartine: https://wayray.com

Realitatea augmentata va avea un impact rapid asupra industriei auto.

AR nu numai ca va influenta modul in care masinile vor fi construite dar va avea impact si asupra felului in care vom conduce masinile, devenind un factor important pentru siguranta auto.

In ciuda faptului ca piata realitatii augmentate este relativ mica, exista destule motive pentru a crede ca va exista o crestere a industriei in urmatorii ani.

Deci, care sunt cele mai mari avantaje ale unei aplicatii AR pentru industria automobilelor?

1. Optimizarea procesului de proiectare a vehiculului

Realitatea augmentata poate juca un rol crucial in faza de proiectare a unui vehicul. Ofera producatorilor avantajul suplimentar de a face produsele lor mai bune si mai eficiente. Utilizarea tehnologiilor virtuale inseamna ca un numar considerabil de variante poate fi prezentat, modificat si evaluat intr-o faza foarte timpurie a procesului, reducand astfel timpul si costurile necesare procesului general. Producatorii vor avea imaginea exacta a modului in care masina va functiona odata ce ajunge pe drum.

Volkswagen foloseste realitatea augmentata pentru a proiecta date virtuale asupra modelelor reale, permitand astfel analiza componentelor. Acest lucru economiseste timpul si costurile necesare dezvoltarii produsului, deoarece modelele pot fi acceptate sau respinse fara a trebui sa se produca un prototip fizic.

Volkswagen Augmented Reality
Imaginea apartine www.volkswagenag.com

2. Servicii de service inovatoare

Vehiculele de astazi se caracterizeaza printr-o complexitate tot mai mare. Acest lucru inseamna ca angajatii service-ului vor avea nevoie de un sprijin suplimentar in intretinerea vehiculelor noi si a functiilor inovatoare ale acestora.

Acest lucru necesita dezvoltarea avansata a instructiunilor clasice de reparatii, care arata angajatului cum sa indeplineasca sarcinile specifice postului, pas cu pas, cu informatii suplimentare relevante, cum ar fi instrumentele care trebuie utilizate, configuratiile de asamblare si specificatiile de testare. Pentru a atinge aceste obiective, Volkswagen a dezvoltat un nou sistem de afisare a informatiilor de service, care arata angajatului serviciului pasii necesari pentru a efectua diferite lucrari.

Acest lucru ii poate ajuta in special atunci cand lucreaza la vechicule complexe sau de valoare inalta.

Volkswagen Realitate Augmentata
Imaginea apartine www.volkswagenag.com

3. Showroom-uri digitale

Companiile de automobile pot folosi de asemenea realitatea augmentata pentru a crea showroom-uri digitale, permitandu-le sa prezinte cat mai multe variante de automobile. Audi City, de exemplu, este un showroom digital de masini care utilizeaza tehnologia AR pentru a utiliza inteligent spatiul. In prezent, Audi are 51 de modele diferite, iar acestea vor ajunge la 60 in perioada urmatoare. Prin utilizarea tehnologiilor AR, clientii isi pot configura masina si o pot vedea sau auzi in acest spatiu augmentat.

4. Siguranta in timpul condusului

Realitatea augmentata aduce multe avantaje industriei auto, in special in domeniul sigurantei. Un numar de producatori ofera deja sau au in curs de dezvoltare aplicatii AR, ceea ce ar putea face conducerea mai sigura. Aceste afisaje digitale pot evidentia riscurile in mediul inconjurator sau pot avertiza  asupra eventualelor probleme ce pot aparea in trafic. Aceste display-uri (HUD) ofera o pozitie mai sigura a elementelor din bord, cum ar fi vitezometrul si gps-ul, eliminand nevoia ca soferii sa privească in jos si sa-si ia ochii de la drum. Asistenta in materie de siguranta, inclusiv actualizarile meteo, conditiile de condus sau rapoartele de trafic, asistenta in timpul sederii pe timp de noapte, au ca scop reducerea accidentelor rutiere.

Una din companiile de top din domeniul realitatii augmentate din inudstria auto, este compania elvetiana – WayRay.

Solutiile WayRay pentru industria automobilelor includ:

  • Navion, un sistem de navigatie AR;
  • Holographic AR Display, o solutie integrata pentru producatorii de masini;
  • True AR SDK, o solutie dedicata dezvoltatorilor pentru a crea aplicatii AR pentru masini;
  • Element, un tracker care te ajuta sa conduci inteligent prin urmarirea: stilului de condus, a consumului de carburant, etc. In ultimii ani, WayRay a realizat proiecte de succes cu producatorii de automobile precum Honda, Porsche si Rinspeed.
Avantaje realitatea augmentata
Imaginea apartine: https://wayray.com

 

5. Manual de utilizare si suport pentru intretinere

Realitatea augmentata ofera, de asemenea, o alternativa interesanta pentru manualul de instructiuni clasic, cu care este prevazut un vehicul. In astfel de manuale, chiar daca instructiunile sunt furnizate prin scheme sau imagini, punerea in practica a acestor instructiuni pe vehiculul real nu este neaparat intuitiva. Furnizand aceste instructiuni direct pe vehicul, realitatea augmentata ajuta la evitarea confuziilor.

Daimler AG si IBM au dezvoltat impreuna asistentul virtual “Ask Mercedes”, bazat pe tehnologia AI – IBM Watson si pe IBM Cloud. Chatbot-ul ii ajuta pe soferi sa primeasca raspunsuri imediate la intrebarile despre masinile lor. Scopul aplicatiei este acela de a se asigura ca toti soferii pot sa acceseze rapid si usor informatii exacte despre vehiculele lor.

In noua clasa Mercedes E si S, comenzile si afisajele pot fi scanate utilizand o camera de smartphone. Odata ce obiectele au fost identificate vizual, cu ajutorul realitatii augmentate este furnizata o explicatie a functiei corespunzatoare.

Concluzie

Aplicatiile AR in industria automobilelor sunt numeroase. Multe tenologii au fost dezvoltate sau studiate, dar putine au fost implementate. Chiar daca s-au facut progrese in implementarea realitatii augmentate in industria auto, unele provocari vor ramane in continuare.

Una dintre principalele provocari ar fi ergonomia. De exemplu, majoritatea aplicatiilor necesita un dispozitiv pentru a functiona. Desi solutiile sunt deja disponibile, cum ar fi ochelarii AR, ar trebui imbunatatita ergonomia lor (de exemplu latimea campului de vedere, distanta focala dinamica, luminozitatea si contrastul). Dar problemele ergonomice nu se limiteaza doar la hardware. Informatiile afisate ar trebui, de asemenea, proiectate astfel incat sa faciliteze activitatea utilizatorului fara a-l deranja saudistrage de la condus. De exemplu, afisarea informatiilor pe un parbriz trebuie proiectata astfel incat sa nu distraga soferul sau sa se suprapuna cu pietonii sau masinile.

Da o nota articolului